Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Ny vecka Nya utmaningar

Av Jimmie Welin - 13 december 2010 22:04


Måndag morgon:


Ett väldigt snabbt morgon möte fick vi ha eftersom när vi kom på morgonen så eldade dem i facklan.



  

När man eldar i facklan så kan man säga att man har ett stort problem. All gas man producerar eldar man upp istället för att sälja den på marknaden.

Att facklan brann var för att en ventil hade tjärvat så den öppnade inte som den skulle och trycket blev för högt i propan tanken och då får man som sagt elda upp gasen så att det inte blir ett för högt tryck.


Efter några timmars jobb så fick "maestro" ihop allt igen och nu kunde man börja producera gas igen.

Under hela detta händelse förlopp så stod jag i biopannan och krattade ner bränne^^ så jag missade allt.

Efter frukost så skulle jag ta bilen och åka till "min" kompressorstation och gå ronden. Men då hände det som inte fick hända.


Jag fick inte upp låset. Jag tillbringade ungefär 45 min på att först köra ditt och inte komma in, köra tillbaka till NSR och hämta en annan nyckel för att sen återvända till kompressorstationen. Till min stora förvåning så kom jag inte in nu heller. Så det var tillbaka till NSR och berätta som det var.

Jag är ingen inbrottstjuv så min kollega Kjell fick senare på dagen bryta sig in genom att LÅSA upp dörren^^


Efter det dramat så åkte jag på ett annat jobb. Byta pumpen som sitter längst ner i mottagningstankarna. 

Jag kan ju säga så att jag var ju inte hungrig efter det pumpbytet.

Resten av dagen la jag på att byta ut och montera ner den nya pumpen. Sen luktade jag så mycket skit så att jag var tvungen att stå i duschen i en halvtimme.


Efter det skitiga arbetet så tog vi det rätt lugnt resten av dagen och gjorde bara lite "finlir"


Hej å hå


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmie Welin - 11 januari 2011 16:25

Hej här kommer sista veckan som jag tillbringade på NSR. Måndagen började i vanlig ordning.  Efter det så skulle jag åka och kolla till kompressorstationen och kom fram. Jaha då var stängslet stängt och jag som inte hade någon nyckel. Så tillbaka...

Av Jimmie Welin - 30 december 2010 18:45


Måndag började bra. Jag var sjuk. Så det blev inget jobb förmin del. Tisdagen så gjorde jag min vanliga runda för att kolla att allt är som det ska. Och det var det :P. Efter frukosten så körde jag med lite prover på biogödslen till Öresundsve...

Av Jimmie Welin - 29 december 2010 21:38


Hej alla som vill läsa min väldigt roliga och underhållande blogg. Jag har inte hunnit skriva ett skit på senaste tiden. Det är ju så att det har varit Jul och ledigt till er som inte visste det så.  Förra veckan var en väldigt innehållsrik vecka. ...

Av Jimmie Welin - 19 december 2010 11:31

Ja som sagt jag orkar ju inte att skriva varje dag så här blir det va jag gjorde under hela torsdagen och fredagen. Torsdagen inledes i vanlig ordning  med rondering. Efter att det var klart så skulle jag och två andra byta en pump uppe vid propa...

Av Jimmie Welin - 16 december 2010 17:54


Tja hej godag.   Dagen har varit mycket back to school.   Vi åkte till Höganäs hamn och skulle ha ett avdelningsmöte. Hela gänget tog varsin bil och körde dit. När vi väl var framme så fick vi frukost, efter det så började mötet. Det handla...

Presentation

Välkommen till min Biogas-blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards