Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Sista vecka på NSR

Av Jimmie Welin - 11 januari 2011 16:25

Hej här kommer sista veckan som jag tillbringade på NSR.

Måndagen började i vanlig ordning. 

Efter det så skulle jag åka och kolla till kompressorstationen och kom fram. Jaha då var stängslet stängt och jag som inte hade någon nyckel. Så tillbaka till NRS och hämta en nyckel så jag kommer in. När jag väl hade nyckeln och skulle öppna ja då har låset fryst sönder. Så in i bilen och tittade om man hade något låsspray men inte det inte. Sätter mig i bilen igen och kör tillbaka. Hämtar låsspray, kör tillbaka till grinden. Efter mycke suck och stön så kunde jag öppna grinden. Nu skulle jag göra min runda, efter 1½ timmes slit.

På eftremiddagen hade jag inte ett skit att göra så jag fick hedersuppdraget att köra iväg till Ferms och köpa lite grejor till biogasen. Efter det hade man dödat lite tid till. Sen gjorde jag faktiskt inte mer den dagen.


Tisdag.


På tisdagen så hände det inte heller speciellt mycket. Jag och en kollega vi tog på oss lite regnbyxor och gick och skurade golvet och motorerna i pumprummet. Sen på eftermiddagen så tog vi det också lugnt och gjorde lite små grejor. Inte mycket att berätta om.

När jag skulle gå och låsa märkte jag att min ena flisbalja hade slutat fungera. Så gick och hämtade lite hjälp och frågade om det verkligen skulle hålla på så men det skulle det inte. Klockan 15:55 stod jag där med en balja som var tom en balja sönder och bara en balja som funkade. Hmm vad gör vi nu. Jo vi åker hem ich tar det imogonbitti istället.


Onsdagen.


Nu fortsätter dramat med mina baljor. Direkt på morgonen så fick jag och mekanikern och skulle fixa baljan och vi kom på att det var kopplingen som inte sitter riktigt på så att cylindern får sin olja. Av med kopplingen iväg till 2 ställen i Helsingborg för att hitta denna "speciella koppling". När vi väl fått tag på någon så åkte vi tillbaka och skruvade den på plats igen. Resten av dagen så höll jag mig borta vid panna och fixa lite olika grejor. På eftermiddagen så öppnade vi upp buffertanken till flisen och skulle bara kolla så att inte där hade fastnat något tråkigt men det hade det inte.

När man minst anar det så ska man bli fotomodell. Min handledare kom in och sa, " klockan 2 kommer det en fotograf och ska ta foto på er".

Där kom hon, fotografen.

Vi skulle göra olika saker så att hon kunde ta foto i arbetsmiljö. Hon tog närmare 60 bilder på bara mig och Julia när vi är i arbete.

Vad som händer med bilderna vet jag inte riktigt men hoppas det blir nåt bra.


Fredag.


Ja efter en ledig dag och när det är fredag så vet alla som är ute och jobbar att man gör verkligen inte ett enda dugg. Och det gjorde inte vi heller. Det enda som hände var att vi lämnade in våra nycklar och brickor och sa hej då till alla trevliga kollegor.


Detta var min LIA 1

Vi får se när jag skriver nästa gång. men tack för ni orkade läsa denna tråkiga blogg:P:P


Nu dör datan 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmie Welin - 30 december 2010 18:45


Måndag började bra. Jag var sjuk. Så det blev inget jobb förmin del. Tisdagen så gjorde jag min vanliga runda för att kolla att allt är som det ska. Och det var det :P. Efter frukosten så körde jag med lite prover på biogödslen till Öresundsve...

Av Jimmie Welin - 29 december 2010 21:38


Hej alla som vill läsa min väldigt roliga och underhållande blogg. Jag har inte hunnit skriva ett skit på senaste tiden. Det är ju så att det har varit Jul och ledigt till er som inte visste det så.  Förra veckan var en väldigt innehållsrik vecka. ...

Av Jimmie Welin - 19 december 2010 11:31

Ja som sagt jag orkar ju inte att skriva varje dag så här blir det va jag gjorde under hela torsdagen och fredagen. Torsdagen inledes i vanlig ordning  med rondering. Efter att det var klart så skulle jag och två andra byta en pump uppe vid propa...

Av Jimmie Welin - 16 december 2010 17:54


Tja hej godag.   Dagen har varit mycket back to school.   Vi åkte till Höganäs hamn och skulle ha ett avdelningsmöte. Hela gänget tog varsin bil och körde dit. När vi väl var framme så fick vi frukost, efter det så började mötet. Det handla...

Av Jimmie Welin - 14 december 2010 17:15

Jaha gott folk då var det tisdag den 14/12. Dagens händelser var väldigt annorlunda emot vad det bruka. Jag började min rond som alltid och vips sen är det frukost. Efter frukosten så körde jag och Kristen ner till Öresundsverket och skulle lämna...

Presentation

Välkommen till min Biogas-blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards