Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Hej Igen

Av Jimmie Welin - 29 december 2010 21:38

Hej alla som vill läsa min väldigt roliga och underhållande blogg. Jag har inte hunnit skriva ett skit på senaste tiden. Det är ju så att det har varit Jul och ledigt till er som inte visste det så. 

Förra veckan var en väldigt innehållsrik vecka. Vill ni veta vad jag gjorde??








Jag högg flis. Till den där förbannade pannan. Allt hade fryst fast så att all flis hängde i luften. så jag "Jimmie den starke" fick hugga flis i fyra hela dagar. Vill ni veta hur man gör så är det bara att höra av sig till mig. Mitt nummer är 0700-000000. 

Men faktiskt så hände nåt fantastikskt. Det gick inte att dränera gasklockan som man måste göra lite ibland. vattnet hade frysit det också så. Kl 15:00 på lille Julafton fick man dra fram en kvävgastub och litta slang sen så skulle man då, "spränga isen i rören". Allt gick faktiskt väldigt bra och jag har fortfarande mina händer och fötter med. 


Det var också en liten annan tragisk händelse på onsdagen. Det kom in syre i min deponi gas. Och detta gott folk är INTE bra. In i bilen, snabbt upp på kompressorstationen och stänga av den ledningen som det läckte ur. Så nån gång i framtiden så ska vi leta efter en läcka någonstans på HELA soptippen i Helsingborg. Där ligger några mil:s rör där på den tippen så. JIPPI.


Men det var vad jag hade att göra förra veckan. Vad som har hänt denna veckan ska jag berätta om imorgon. så stay cool.


Min handledare i skolan ville veta lite om vad man har lärt sig under sin LIA. Jag har lärt mig hur man hackar sönder 3 stora baljor med flis.


  


Här har ni min berömda vän flisbaljan.



Suss Å puss


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmie Welin - 11 januari 2011 16:25

Hej här kommer sista veckan som jag tillbringade på NSR. Måndagen började i vanlig ordning.  Efter det så skulle jag åka och kolla till kompressorstationen och kom fram. Jaha då var stängslet stängt och jag som inte hade någon nyckel. Så tillbaka...

Av Jimmie Welin - 30 december 2010 18:45


Måndag började bra. Jag var sjuk. Så det blev inget jobb förmin del. Tisdagen så gjorde jag min vanliga runda för att kolla att allt är som det ska. Och det var det :P. Efter frukosten så körde jag med lite prover på biogödslen till Öresundsve...

Av Jimmie Welin - 19 december 2010 11:31

Ja som sagt jag orkar ju inte att skriva varje dag så här blir det va jag gjorde under hela torsdagen och fredagen. Torsdagen inledes i vanlig ordning  med rondering. Efter att det var klart så skulle jag och två andra byta en pump uppe vid propa...

Av Jimmie Welin - 16 december 2010 17:54


Tja hej godag.   Dagen har varit mycket back to school.   Vi åkte till Höganäs hamn och skulle ha ett avdelningsmöte. Hela gänget tog varsin bil och körde dit. När vi väl var framme så fick vi frukost, efter det så började mötet. Det handla...

Av Jimmie Welin - 14 december 2010 17:15

Jaha gott folk då var det tisdag den 14/12. Dagens händelser var väldigt annorlunda emot vad det bruka. Jag började min rond som alltid och vips sen är det frukost. Efter frukosten så körde jag och Kristen ner till Öresundsverket och skulle lämna...

Presentation

Välkommen till min Biogas-blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards